Jaké push notifikace využívají e-shopy pro zvýšení prodeje?
Není tajemstvím, že internetové obchody využívají notifikace už dlouhé roky. Prakticky od chvíle, kdy internetový prohlížeč Google Chrome ukázal světu notifikace je e-shopy využívají pro zvýšení prodeje. A byly by hloupé, kdyby je ve svůj prospěch nevyužívaly. Přece jenom je to způsob, jak se dostat přímo ke koncovému zákazníkovi. Je způsob, jak oslovit přímo konkrétního uživatele, který by byť mohl být jednoho dnes možným klientem.
Pokud mluvíme o notifikacích, které využívají e-shopy, pojďme tomu nyní nahlédnout trochu pod pokličku. Jaké konkrétní notifikace přilákávají zákazníky do daného e-shopu? Jakým konkrétním notifikacím děkují internetové obchody za zvyšující prodeje?
Akční slevy
Notifikace upozorňující na akční slevy – i když se to může jevit jako jedno velké klišé, pravdou je, že akční slevy jsou něco, co stále funguje. Pokud navíc mají akční slevy časový limit a pokud do akčních slev patří jenom omezené množství produktů, pak je to hotový tahák na zákazníky, který stoprocentně zabírá.
Notifikace může upozornit nejen na začátek těchto akčních slev, ale zároveň může upozornit na poslední den slev.
Doručení obsahu
Mnohé internetové obchody využívají ke zlepšování vztahů se zákazníky jednu věc, a sice doručují obsah. Navazují tímto hlubší vztahy se zákazníkem. Doručením obsahu se myslí zejména doručování poutavých videí nebo článků, které by zákazníky mohly svým obsahem zkrátka zaujmout.
Zbylé zboží v košíku
Jedním z největších taháků je notifikace upozorňující na zbylé zboží v košíku, respektive upozorňující na opuštěný košík. V průběhu své objednávky opouští košík skoro osmdesát procent nakupujících a často se už k němu nevrátí. Proč je proto na to neupozornit? Zákazník často jen zapomene a rád se k danému zboží v košíku vrátí. Nebo ho dožene zvědavost a alespoň nahlédne do košíku, co si to chtěl vlastně koupit.