Reklamní předměty: když dárek, tak s logem firmy
Z celé spousty výzkumů vyplývá, že darováním si můžete druhou osobu naklonit. Zapamatuje si totiž ten skvělý pocit, když něco dostává. A toho se začalo využívat nejenom v osobní sféře, ale taktéž v té obchodní. Dnes už existuje jen velmi málo společností, které nemají vlastní reklamní předměty. Jedná se o předměty, které dle zákona (č. 586/1992 Sb. o daních z příjmů) musí splňovat následující tři podmínky, aby je bylo možné považovat jako daňově uznatelný náklad (a odečíst si je z daní):
- Produkt je označen ochrannou známkou, logem společnosti nebo propagovanou službou.
- Cena produktu nepřesahuje 500 Kč bez daně u plátců nebo 500 Kč včetně daně u neplátců.
- Produkt není předmětem spotřební daně s výjimkou tichého vína (nesmí se darovat například tabák a alkohol).
Co vše se dá opatřit logem?
Odpověď zní: všechno! Pokud chcete splnit podmínky daňově uznatelného nákladu, tak snad neexistuje předmět, který byste nemohli označit svým logem. Typicky se jedná o kancelářské potřeby, jako jsou fixy a pastelky, kalendáře, bloky, sešívačky, gumy apod. Kromě těch klasických předmětů ale můžete zabrousit také do světa originálnosti a přijít se svými vlastními reklamními předměty, které jen tak nikdo nemá!
Praktický nebo krásný?
Je samozřejmě na vás, zda zvolíte dárek, který má praktické využití, nebo spíše ten, který plní estetickou funkci. Nejlepší je samozřejmě obojí – například darovat krásný hrnek nebo třeba deštník. Ne vždy je to ale možné. Z výzkumů vyplývá, že jako dárek od obchodního partnera lidé upřednostňují věci, které se dají prakticky využít. To s sebou nese ještě jednu výhodu: tyto dárky jsou využívány znovu a znovu a jméno vaší společnosti se obdarovanému čím dál více zarývá do paměti. V poslední době je velice oblíbená elektronika, jako jsou například flash disky, power banky a podobně.